„Bunt na pokładzie”

 „Bunt na pokładzie”

 

  • Profil firmy:

    Firma produkcyjno-handlowa zatrudniająca ok. 160 osób.

  • Problem zgłoszony: 

    liderzy zespołów zgłaszają  prezesowi, że szef działu rozwoju źle zarządza zespołem, inżynierowie odchodzą z pracy zabierając unikalną wiedzę, kary umowne za niedotrzymanie terminów wykonania prototypów urządzeń. Szef działu – inżynier światowej klasy w swojej branży (trudno znaleźć fachowca o tych kompetencjach)

  • Sposób pracy:


    •    2 sesje coachingowe z prezesem dotyczące ustalenia oczekiwań w stosunku do szefa działu oraz strukturalnych uwarunkowań przeprowadzenia zmian
    •    2 sesje grupowe z szefem działu i liderami zespołów ustalające warunki współpracy
    •    Indywidualny proces coachingowy szefa działu obejmujący:
    •    ocena 360 stopni szefa zespołu i sesja informacji zwrotnych
    •    8 sesji coachingowych
    •    4 sesje mentorskie dotyczące umiejętności przywódczych

  • Rezultat:

    Szef działu okazał się bardzo zdolnym menedżerem, po 1 sesji grupowej włączył do swojego warsztatu techniki coachingowe i zaczął prowadzić w ten sposób spotkania z pracownikami. Dział podniósł swoją efektywność i zaczął „zarażać” nowym modelem komunikacji inne działy. Początkowo o szefie działu był krążyła opinia, że jest „naprawiany” przez psychologa, ale po 3 miesiącach pozostali menedżerowie zauważyli ogromną zmianę na lepsze, więc przyszli do Prezesa z prośbą, aby zainwestował również w rozwój ich działu. Dobra współpraca utrzymuje się do dziś.

Created by admin | 2 listopada 2017 | all