Dwa księstwa i nowy Król
-
Profil firmy:
Firma handlowa z branży części motoryzacyjnych, część dużego międzynarodowego producenta, wiodąca marka w branży, istniejąca ponad 20 lat na rynku polskim
-
Problem:
Konflikt i brak współpracy pomiędzy działem sprzedaży a magazynem.
Po stronie magazynu duży procent błędów w wydawaniu i wysyłce towaru, narzekanie na przeciążenie i frustracja związana z brakiem komunikacji z pracownikami zatrudnionymi w sprzedaży i „wywyższaniem się Państwa sprzedawców”.
Postawa sprzedawców z wieloletnim stażem pozostawiała również sporo do życzenia. Zwłaszcza, że nowy szef widział sporo możliwości sprzedażowych i niewykorzystanych szans na rynku. Szef miał też różne pomysły dotyczące usprawnienia pracy magazynu i w dziale sprzedaży. Jednak ciągle słyszał: „nie da się u nas, szef jest nowy, może w innych firmach to tak, ale u nas NIE DA SIĘ…”. Sprzedawcy często mówili: „Oni na magazynie nie rozumieją jak my ciężko się musimy nabiegać za zleceniami, a oni nie potrafią wysłać paczki na czas i skompletować dobrze zamówienia”.
-
Sposób rozwiązania:
• cykl szkoleń z zakresu proaktywnej obsługi klienta, budowania relacji, negocjacji
• cykl spotkań team coachingowych z całym zespołem (magazyn i sprzedaż)
• cykl spotkań warsztatowych – „Komunikacja i współpraca a efektywność” (propozycje optymalizacji i wprowadzenie zmian we współpracy, usprawnienia w procesie obsługi oraz wprowadzenie zmian w logistyce magazynowej, przebudowa hali magazynowej, etc.)
• spotkania mentoringowe dla szefów Sprzedaży i Magazynu w obszarze przywództwa i zarządzania zespołem
• Coaching z zakresu przywództwa dla szefa spółki
-
Rezultaty:
• Lepszy i bardziej przyjazny klimat organizacyjny sprzyjający szukaniu rozwiązań po ujawnieniu błędów czy niedociągnięć
• Lepsza komunikacja pomiędzy działami
• Reorganizacja magazynu pod kątem ergonomii i rotacji produktowej (inny sposób „zbierania towaru”)
• Zminimalizowanie ilości pomyłek magazynowych – o 20 %
• Zwiększenie przepustowości magazynu – o 15%
• Inny sposób organizacji wysyłki i przekierowanie ruchu zamówień na kanał online
• Przyrost sprzedaży o 15%
• Spółka została uznana za wzorcową w skali całego koncernu (największy przyrost obrotów)