Dwa księstwa i nowy Król

Dwa księstwa i nowy Król

 

  • Profil firmy:

    Firma handlowa z branży części motoryzacyjnych, część dużego międzynarodowego producenta, wiodąca marka w branży, istniejąca ponad 20 lat na rynku polskim

  • Problem:

    Konflikt i brak współpracy pomiędzy działem sprzedaży a magazynem.
    Po stronie magazynu duży procent błędów w wydawaniu i wysyłce towaru, narzekanie na przeciążenie i frustracja związana z brakiem komunikacji z pracownikami zatrudnionymi w sprzedaży i „wywyższaniem się Państwa sprzedawców”.
    Postawa sprzedawców z wieloletnim stażem pozostawiała również sporo do życzenia. Zwłaszcza, że nowy szef widział sporo możliwości sprzedażowych i niewykorzystanych szans na rynku. Szef miał też różne pomysły dotyczące usprawnienia pracy magazynu i w dziale sprzedaży. Jednak ciągle słyszał: „nie da się u nas, szef jest nowy, może w innych firmach to tak, ale u nas NIE DA SIĘ…”. Sprzedawcy często mówili: „Oni na magazynie nie rozumieją jak my ciężko się musimy nabiegać za zleceniami, a oni nie potrafią wysłać paczki  na czas i skompletować dobrze zamówienia”.

 

  • Sposób rozwiązania:

    •    cykl szkoleń z zakresu proaktywnej obsługi klienta, budowania relacji, negocjacji
    •    cykl spotkań team coachingowych z całym zespołem (magazyn i sprzedaż)
    •    cykl spotkań warsztatowych – „Komunikacja i współpraca a efektywność” (propozycje optymalizacji i wprowadzenie zmian we współpracy, usprawnienia w procesie obsługi oraz wprowadzenie zmian w logistyce magazynowej, przebudowa hali magazynowej, etc.)
    •    spotkania mentoringowe dla szefów Sprzedaży i Magazynu w obszarze przywództwa i zarządzania zespołem
    •    Coaching z zakresu przywództwa dla szefa spółki

 

  • Rezultaty:

    •    Lepszy i bardziej przyjazny klimat organizacyjny sprzyjający szukaniu rozwiązań po ujawnieniu błędów czy niedociągnięć
    •    Lepsza komunikacja pomiędzy działami
    •    Reorganizacja magazynu pod kątem ergonomii i rotacji produktowej (inny sposób „zbierania towaru”)
    •    Zminimalizowanie ilości pomyłek magazynowych – o 20 %
    •    Zwiększenie przepustowości magazynu – o 15%
    •    Inny sposób organizacji wysyłki i przekierowanie ruchu zamówień na kanał online
    •    Przyrost sprzedaży o 15%
    •    Spółka została uznana za wzorcową w skali całego koncernu (największy przyrost obrotów)

Created by admin | 2 listopada 2017 | all