„Wspólne interesy”
-
Profil firmy
Firma z branży finansowej oferująca swoje usługi poprzez partnerów handlowych
-
Problem zgłoszony
Partnerzy handlowi nie sprzedają całej gamy produktów, działają wg starych zasad, biernie realizują sprzedaż, spada gwałtownie ich wolumen sprzedaży
-
Problem ukryty:
Partnerzy handlowi nie są traktowani po partnersku, tylko w sposób dyrektywny („jak nieposłuszni pracownicy”), wytyka im się błędy, i czują się rozliczani ze „słupków”.
-
Sposób pracy:
• Cykl warsztatów pt. „Partnerstwo biznesowe, nowe możliwości” w grupie partnerów handlowych firmy X, grupy zorganizowane regionalnie
• Warsztaty z koordynatorami z centrali prezentujące sposoby współpracy i zarządzania oraz edukowania partnerów handlowych
• Regularne spotkania kwartalne partnerów – wymiana dobrych praktyk i łączenie sił w wypracowywaniu oferty i spójnych działań rynkowych -
Rezultaty:
Wzrost zaangażowania partnerów po pierwszych warsztatach był dość znaczący, niektórzy wręcz przyznawali, że bliscy byli podjęcia decyzji o wyjściu z biznesu w którym już nie widzieli przyszłości ani możliwości. Spotkania zainspirowały do nowych działań sprzedażowych, do wymiany dobrych praktyk, do łączenia się w grupy przy negocjowaniu lepszych warunków zakupowych, organizowaniu akcji sprzedażowych. Część zainteresowanych uświadomiła sobie błędy w zarządzaniu personelem i bolesne tego finansowe skutki.
Nastąpiło też głębsze zrozumienie wzajemnych interesów centrali, pracowników, klientów i przedsiębiorców
Zmienił się odczuwalnie sposób współpracy i komunikacji z centralą oraz formy uzyskiwanego od niej wsparcia.